6 základných princípov pre zdravé schudnutie

drprotect-radi-blog

Stovky módnych diét a programov na chudnutie sľubujú rýchle, trvalé a jednoduché chudnutie. 

Základom úspešného chudnutia však zostáva zdravá strava s kontrolovaným príjmom kalórií v kombinácii so zvýšenou fyzickou aktivitou

Avšak pre skutočne úspešné a dlhodobé chudnutie musíte urobiť trvalé zmeny vo svojich návykoch a v životnom štýle.

Ako si poradiť s trvalými zmenami? 

Vezmite do úvahy dodržiavanie týchto šiestich základných princípov pre úspešné zníženia hmotnosti a dosiahnutie svojej ideálnej váhy.

  1. Uistite sa, že ste pripravení

Trvalé schudnutie si vyžaduje čas, úsilie a dlhodobý záväzok. Aj keď nechcete chudnutie odkladať na neurčito, mali by ste sa uistiť, že ste pripravení na trvalé zmeny v stravovacích a pohybových návykoch. 

Položte si nasledujúce otázky, ktoré vám pomôžu určiť vašu pripravenosť:

  • Akú mám motiváciu schudnúť?
  • Som príliš zaťažená/ý tlakmi na dosiahnutie úspechu?
  • Používam jedlo ako prostriedok na zvládanie stresu?
  • Som pripravená/ý naučiť sa alebo použiť iné prostriedky na zvládanie stresu?
  • Potrebujem inú externú podporu – či už od priateľov alebo profesionálov – na zvládanie stresu?
  • Som ochotná/ý zmeniť svoje stravovacie návyky?
  • Mám čas venovať týmto zmenám?

Porozprávajte sa so svojím lekárom, ak potrebujete pomoc pri riešení stresových faktorov alebo emócií, ktoré sa zdajú byť prekážkami vašej pripravenosti. Keď budete pripravení, ľahšie si stanovíte ciele, zostanete odhodlaní a zmeníte návyky.

  1. Nájdite svoju vnútornú motiváciu

Nikto iný vás nemôže prinútiť schudnúť. Musíte urobiť zmeny v stravovaní a cvičení, aby ste sa potešili. Čo vám dodá túžbu držať sa svojho plánu na chudnutie?

Urobte si zoznam toho, čo je pre vás dôležité, aby ste zostali motivovaní a sústredení, či už ide o blížiacu sa dovolenku alebo lepšie celkové zdravie

Potom nájdite spôsob, ako sa uistiť, že vo chvíľach pokušenia môžete využiť svoje motivačné faktory. Možno budete chcieť umiestniť povzbudivú poznámku napríklad na dvere špajze alebo chladničky.

Aj keď pre úspešné chudnutie musíte prevziať zodpovednosť za svoje správanie, pomáha vám mať správny postoj. Vyberte si ľudí, ktorí vás podporia, ktorí vás pozitívne povzbudia.

V ideálnom prípade nájdite ľudí, ktorí budú počúvať vaše obavy a pocity, budú s vami tráviť čas cvičením alebo zostavovaním zdravého jedálnička a budú zdieľať prioritu, ktorú ste dali na rozvoj zdravšieho životného štýlu. 

DrProtect_logo_prezentacia_1_1rr

Prihláste sa a odoberajte rady Dr.Protecta a získajte zľavu 5% hneď teraz.

#formular#

Buďte voči sebe zodpovední pravidelným vážením, zaznamenávaním pokroku v stravovaní a cvičení do denníka alebo sledovaním úspechov pomocou digitálnych nástrojov a aplikácií.

  1. Stanovte si reálne ciele

Môže sa zdať jednoduché stanoviť si reálne ciele v oblasti chudnutia. 

Ale naozaj viete, čo je reálne

Z dlhodobého hľadiska je rozumné snažiť sa schudnúť 0,5 až 1 kilogram týždenne. Vo všeobecnosti, aby ste schudli 1 až 2 kilá za týždeň, musíte spáliť o 500 až 1 000 kalórií viac, ako denne skonzumujete, a to prostredníctvom nízko-kalorickej diéty a pravidelnej fyzickej aktivity.

V závislosti od vašej hmotnosti môže byť 5 % vašej aktuálnej hmotnosti reálny cieľ, aspoň pre počiatočný cieľ. 

Vhodná úroveň zníženia hmotnosti môže dokonca pomôcť znížiť riziko chronických zdravotných problémov, ako sú srdcové choroby a cukrovka.

  1. Vychutnajte si zdravšie jedlá

Osvojenie si nového štýlu stravovania, ktorý podporuje chudnutie, musí zahŕňať zníženie celkového príjmu kalórií. Zníženie kalórií však nemusí znamenať vzdať sa chuti, uspokojenia alebo dokonca jednoduchosti prípravy jedla.

Jedným zo spôsobov, ako môžete znížiť príjem kalórií, je konzumácia väčšieho množstva rastlinných potravín – ovocia, zeleniny a celozrnných výrobkov. Usilujte sa, že máte dostatočnú rozmanitosť potravy, ktorá vám pomôže dosiahnuť vaše ciele bez toho, aby ste sa vzdali chuti alebo výživy.

Začnite chudnutie pomocou týchto niekoľkých tipov:

  • Jedzte aspoň štyri porcie zeleniny a tri porcie ovocia denne.
  • Nahraďte rafinované obilniny celozrnnými.
  • Používajte skromné ​​množstvo zdravých tukov, ako je olivový olej, rastlinné oleje, avokádo, orechy, orechové maslá a orechové oleje.
  • Znížte čo najviac cukru, okrem prírodného cukru v ovocí.
  • Vyberajte si v obmedzenom množstve nízkotučné mliečne výrobky a chudé mäso a hydinu.
  1. Buďte aktívni a zostaňte aktívni

Aj keď môžete schudnúť bez cvičenia, pravidelná fyzická aktivita a obmedzenie kalórií vám môžu pomôcť schudnúťCvičenie môže pomôcť spáliť prebytočné kalórie, ktoré nedokážete znížiť samotnou diétou.

Cvičenie tiež ponúka množstvo zdravotných výhod, vrátane zvýšenia nálady, posilnenia kardiovaskulárneho systému a zníženia krvného tlaku. Cvičenie môže tiež pomôcť pri udržiavaní chudnutia. Štúdie ukazujú, že ľudia, ktorí si dlhodobo udržiavajú chudnutie, dostávajú pravidelnú fyzickú aktivitu.

Koľko kalórií spálite, závisí od frekvencie, trvania a intenzity vašich aktivít. Jedným z najlepších spôsobov, ako stratiť telesný tuk, je pravidelné aeróbne cvičenie – ako je rýchla chôdza – po dobu najmenej 30 minút väčšinu dní v týždni. Niektorí ľudia môžu vyžadovať väčšiu fyzickú aktivitu, aby schudli a udržali si tento úbytok hmotnosti.

Akýkoľvek pohyb navyše pomáha spaľovať kalórie. Zamyslite sa nad spôsobmi, ako môžete zvýšiť svoju fyzickú aktivitu počas dňa, ak sa v daný deň nemôžete zmestiť do formálneho cvičenia. Urobte napríklad niekoľko ciest hore a dole po schodoch namiesto použitia výťahu alebo zaparkujte pri nakupovaní na opačnom konci parkoviska.

  1. Zmeňte svoj postoj

Nestačí jesť zdravé potraviny a cvičiť len niekoľko týždňov alebo dokonca mesiacov, ak chcete dlhodobo a úspešne kontrolovať hmotnosť. Tieto návyky sa musia stať životným štýlom. Zmeny životného štýlu začínajú úprimným pohľadom na svoje stravovacie návyky a každodennú rutinu.

Po zhodnotení svojich osobných problémov pri chudnutí skúste vypracovať stratégiu na postupnú zmenu návykov a postojov, ktoré sabotovali vaše minulé snahy. Potom sa posuňte ďalej, než len rozpoznáte svoje problémy a naplánujte si, ako sa s nimi vysporiadate, ak chcete raz a navždy schudnúť.

Pravdepodobne budete mať občas neúspech. Ale namiesto toho, aby ste sa po neúspechu úplne vzdali, začnite na druhý deň odznova. Pamätajte, že plánujete zmeniť svoj život. Nestane sa to naraz. Držte sa svojho zdravého životného štýlu a výsledky budú stáť za to.

Dr. Protect pomáha 

Keďže už od roku 2010 prinášame v Dr.Protect kvalitný sortiment so skvelými službami pre viac ako 150 tisíc spokojných zákazníkov, nenájdete u nás žiadne chemické lieky či iné farmakologické liečivá na predpis, ponúkame len prírodné produkty, prostriedky a pomôcky na prevenciu či podporu zdravia pochádzajúce z našej prírody, radi aj Vám pomôžeme zdravo zhodiť nadbytočné kilogramy s našimi prírodnými prípravkami Dr.Protect

Dr.Protect BURN&SLIM Spaľovač tukov kapsuly 

Je to zázračný doplnok výživy, ktorý vám pomôže na vašej ceste za vysnívanou postavou. Jeho tajomstvo spočíva vo vysokom obsahu výťažku z ovocia Garcinia Cambogia. 

Je to citrusová plodina pôvodom z juhovýchodnej Ázie. Výťažok z kôry ovocia, kyselina hydroxicitrónová (HCA), je kľúčovou zložkou zodpovednou za straty hmotnosti

Rôzne štúdie naznačujú, že HCA podporuje úbytok hmotnosti prostredníctvom zvýšeného uvoľňovania serotonínu, čo vedie k potlačeniu chuti do jedla.

Niekoľko štúdií ukázalo, že výťažok Garcinia cambogia znížil telesnú hmotnosť a telesný tuk u účastníkov s nadváhou a to všetko bez hlásení závažných vedľajších účinkov.

Dr.Protect Fucus Riasa & Jablčný Ocot kapsuly 

Fucus riasa pomáha k zníženiu telesnej hmotnosti a zvyšovaniu pocitu plnosti a sýtosti a navyše prispieva k normálnej funkcii tráviaceho traktu a štítnej žľazy. 

drprotect-odporuca-blog

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie