Je zápcha symptómom COVID-19? Pozrite si, čo hovoria odborníci

drprotect-radi-blog

Práve vy poznáte svoje záchodove návyky lepšie ako ktokoľvek iný. Ak sa vám zrazu stane, že sa nemôžete vyprázniť tak, ako to bežne robíte, pravdepodobne existuje zopár otázok, na ktoré by ste chceli poznať odpoveď.

Vzhľadom na to, že sa nachádzame uprostred globálnej pandémie, je úplne v poriadku premýšľať nad tým, či vaša zápcha môže súvisieť s vírusom COVID-19.

Napriek tomu, že lekári tvrdia, že zápcha ako taká nie je bežným príznakom COVID-19, existuje niekoľko skutočností, ktoré by mohli zápchu spôsobiť. Pozrite si niekoľko poznatkov, ktoré potrebujete vedieť o súvislostiach medzi zápchou a COVID-19.

Máte problémy s trávením? Dr.Protect Žlčník je vhodný najmä pre ľudí s vyoperovaným žlčníkom, obsahuje prírodné žlčové kyseliny rozpúšťajúce sa v črevách na podporu trávenia.

Čo zvyčajne spôsobuje zápchu?

Podľa Národného ústavu pre diabetes a tráviace a obličkové choroby (NIDDK) je zápcha stav, kedy sa nevyprázdňujete tak dostatočne, ako obvykle. Podľa NIDDK existuje obrovská škála vecí, ktoré môžu viesť k zápche, vrátane:

• pomalého pohybu hrubého čreva,
  • poruche vyprázdňovania hrubého čreva vďaka poruche panvového dna,
  • funkčnej gastrointestinálnej poruche ako je syndróm dráždivého čreva,
  • niektorých liekov a doplnkov, vrátane antacíd, diuretík, doplnkov železa, omamných látok a niektorých antidepresív,
  • tehotenstva,
  • starnutia,
  • cestovania,
  • zmeny toho, koľko a čo jete,
  • nedostatku vlákniny,
  • dehydrovanosti,
  • nedostatku pohybu a cvičenia,
  • porúch ako je Parkinsonova choroba,
  • cukrovky,
  • anatomických problémov s vašim gastrointestinálnym traktom.

Aké sú príznaky zápchy?

Podľa NIDDK máte zápchu vtedy, ak máte nasledujúce príznaky:

• menej ako tri vyprázdnenia týždenne,
  • ak máte stolicu, ktorá je tvrdá, suchá alebo hrudkovitá,
  • ak máte stolicu, ktorá je bolestivá,
  • ak máte pocit, že ste sa nevyprázdnili dostatočne.

Toto je oficiálny zoznam symptómov COVID-19 podľa Centra pre kontrolu a prevenciu chorôb (CDC):

• horúčka alebo zimnica,
  • kašeľ,
  • dýchavičnosť alebo ťažkosti s dýchaním,
  • únava,
  • bolesti svalov a celého tela,
  • bolesť hlavy,
  • strata chuti alebo čuchu,
  • bolesť hrdla,
  • výtok z nosa,
  • nevoľnosť alebo vracanie,
  • hnačka.

Môže teda COVID-19 spôsobiť zápchu?

Existujú údaje, ktoré spájajú pacientov s COVID-19 so zápchou, ale nie sú dostatočné. Prípadová štúdia publikovaná v časopise American Journal of Gastroenterology v máji 2020, podrobne popisuje príbeh muža s COVID-19, ktorý išiel do nemocnice s horúčkou, kašľom, nevoľnosťou, bolesťou žalúdka a zápchou. Lekári mu vykonali CT vyšetrenie, ktoré zistilo, že má stav nazývaný ileus hrubého čreva, čo je stav, keď sa črevné svaly prestanú sťahovať.

Vedeli ste, že Dr. Protect Spirulina je bohatým zdrojom bielkovín, ktoré sú 5x lepšie stráviteľné ako proteín z mäsa či sóje? Obsah beta-karoténu je 10 x vyšší ako v karotke. Železo v 10 g spiruliny je porovnateľné s obsahom železa v 450g špenátu.  Objednajte si ju ja vy na odkaze

Ďalší pacient uvedený v odbornom článku mal tiež príznaky COVID-19, ale mal hnačku, nie zápchu. Štúdia publikovaná v časopise Journal of Microbiology, Immunology, and Infection v roku 2020, podrobne popisovala symptómy ľudí s COVID-19, ktorí boli hospitalizovaní v Iráne.

Príznaky zahŕňali zápchu, bolesť žalúdka, hnačku, nevoľnosť, vracanie a tmavé, lepkavé hovienka, ktoré zvyčajne naznačuje vnútorné krvácanie. Hnačka bola najčastejším gastrointestinálnym symptómom a postihovala 6,1 % pacientov.

Podľa štúdie publikovanej začiatkom tohto roka v Európskom vestníku farmakológie, niektoré bežné lieky používané na liečbu závažnejších foriem COVID-19, vrátane lieku Remdesivir, môžu v niektorých prípadoch viesť k zápche. Vo všetkých týchto situáciách však zápcha nebola jediným symptómom, ktorý ľudia v súvislosti s COVID-19 mali.

DrProtect_logo_prezentacia_1_1rr

Prihláste sa a odoberajte rady Dr.Protecta a získajte zľavu 5% hneď teraz.

#formular#

Vzhľadom na to, ako sa zápcha vyskytuje v bežnej populácii (odhaduje sa, že 42 miliónov ľudí v USA trápi zápcha), je ťažké povedať, či COVID-19 skutočne spôsobuje tento stav, alebo je to náhoda. „Zápcha nie je niečo, čo by som považoval za symptóm COVIDU,“ tvrdí odborník na infekčné choroby Amesh A. Adalja, MD, odborný pracovník v Centre pre zdravotnú bezpečnosť Johns Hopkins.

John Sellick, lekár pre infekčné choroby a profesor medicíny na univerzite v Buffale/SUNY, súhlasí:

„Obvykle, keď vidím pacienta, ktorý hovorí, že má zápchu, je to preto, že je dehydrovaný.“ Vzhľadom na to, že je vonku leto a teplo a zvyšuje sa pravdepodobnosť potenia, riziko zápchy sa môže zvýšiť či už je človek nakazený alebo nie. „Áno, môžete mať zápchu a COVID-19, ale pravdepodobne to nie je zápcha spôsobená COVID-om,“ dodáva doktor Sellick.

drprotect-odporuca-blog