Aké vitamíny sú najlepšie na posilnenie imunity? Prinášame 4 rady, ako bojovať s koronavírusom

blog-vitamins

Počty nakazených každý deň na Slovensku rastú. Ako sa efektívne brániť? Prečítajte si 4 základné rady, ktorých by ste sa mali držať.

  1. Spánok je rozhodujúci pre vašu obranyschopnosť

Dostatok spánku je najjednoduchší spôsob na udržanie zdravia. Ideálne by sme mali spať minimálne 7-9 hodín každú noc. Spánok vaše telo využíva na zotavenie a opravu základných funkcií vrátane imunitného systému. Výskumy ukazujú, že iba jedna noc s nedostatkom spánku môže znížiť schopnosť imunitných buniek až o 70%.

  1. Cvičenie vám zlepší náladu a udrží vás v pohode

Pohyb a telesná aktivita vám pomôžu udržať si zdravie a dobrú náladu. Výskumy ukazujú, pravidelné cvičenie podporuje bunky bojujúce proti infekciám. Ak pracujete počas karantény z domu, existuje veľa spôsobov, ako si zacvičiť. Nepotrebujete na to ani špeciálne nástroje, stačí ak budete cvičiť s vlastnou váhou. Počas cvičenia sa vám uvoľnia v tele aj endorfíny, vďaka ktorým sa zníži vaša hladina stresu a budete pociťovať radosť a dobrú náladu.

  1. Vitamíny sú dôležité

Nezabudnite počas tohto obdobia dopriať svojmu telu vitamíny a minerály. Ktoré sú najdôležitejšie? Výskum ukázal, že imunitný systém potrebuje vitamín D na potlačenie vírusov - a ak už vírus predsalen dostanete, môže vitamín D znížiť závažnosť choroby a uľahčiť uzdravenie. Vitamín D môžete získať prirodzene slnečným žiarením, no v zime je slniečka menej, preto sa odporúča doplniť ho do tela vo forme doplnkov výživy alebo v potrave. Nachádza sa v niektorých potravinách, napríklad v rybách ako je losos alebo tuniak. V malom množstve o nájdete aj v hovädzej pečeni, vajciach, syroch a hubách.

Veľmi dôležité sú aj zvláštne polysacharidy – tzv. astragalány. Tie stimulujú bunky imunitného systému k produkcii tzv. interferónov. Tieto vysoko aktívne proteíny sú nevyhnutné pre likvidáciu vírusových infekcií. Nájdete ich v niektorých rastlinách, napríklad v rastline Kozinec blanitý, lat. Astragalus membranaceus. Okrem astragalánov obsahuje aj glykozidy, aminokyseliny, steroly a nenasýtené mastné kyseliny. Všetky tieto látky výrazne pozitívne vplývajú na váš imunitný systém. Pravidelné užívanie kozinca zvyšuje počet kmeňových buniek v kostnej dreni, a tým podporuje vznik bielych krviniek, obranných T–lymfocytov. Tie sa potom môžu efektívne a v požadovanom množstve presúvať do oblastí postihnutých infekciou.

Výrazný vplyv na imunitu majú aj makrofágy, ktoré obsahuje najmä šťava z Aloe Vera. Tieto makrofágy sú silné bunky, ktoré demonštrujú fagocytózu hltaním útočníkov v krvnom obehu. Výskumy v súvislosti s Aloe dokazujú, že polysacharidy v Aloe Vera sú hlavným dôvodom primárnej reakcie nášho organizmu na vírusy. Šťava z Aloe Vera je preto skvelý spôsob na zlepšenie imunity.

  1. Chráňte si tvár a  sliznice

Samotné nosenie rúška síce nezaručuje 100% ochranu pred infekciou, no je vždy lepšie ho mať ako nemať. SARS-CoV-2 sa môže do tela dostať nielen vdýchnutím, ale aj cez sliznice, vrátane očí. Vírus má schopnosť zotrvávať na povrchoch niekoľko hodín až dní a tak existuje nemalé riziko prenosu prostredníctvom dotyku. Nosením rúška sa výrazne znižuje riziko nakazenia, preto ho určite noste vždy, keď idete von. Aké rúško si vybrať a ako ho správne nosiť sa dozviete v našom článku.

 

Pozrite si ďalšie súvisiace články

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie