Ako si vyrobiť domácu dezinfekciu na ruky? Poznáme recept, podľa ktorého si ju pripravíte aj doma

blog-dezinfekcny-gel

V posledných dňoch je takmer nemožné nájsť dezinfekčné prostriedky na pultoch obchodných reťazcov. Prevencia je však najlepší spôsob, ako predísť nákaze koronavírusom. Preto ľudia pre nedostatok dostupných zdrojov vymýšľajú spôsoby, ako si takéto prípravky vyrobiť doma.

Paradoxom však je, že nie všetky podomácky vyrobené dezinfekcie na ruky sú účinné tak, ako by sme čakali. Pripravili sme si pre vás recept na dezinfekčný prostriedok, ktorý zabíja väčšinu baktérií. Situácia je na Slovensku skutočne vážna a tak sa dbá na zvýšenú hygienu a dezinfekciu viac, ako kedykoľvek predtým.

Suroviny potrebné na účinný dezinfekčný gél:

1. Izopropylalkohol 99%  – 800 ml
  2. Aloe vera gél – 330 m
  3. Esenciálny olej/citrón – približne 10 kvapiek

Postup prípravy dezinfekčného gélu je jednoduchý. Potrebujete misku, v ktorej zmiešate všetky potrebné suroviny. Izopropylalkohol je účinný v boji proti baktériám, pričom gél z aloe vera hydratuje pokožku rúk. Esenciálne oleje spôsobia príjemnú vôňu. Ak dodržíte pomer 2:1 aloe vera a Izopropylalkoholu, percento alkoholu sa zníži z 99% na 60%.

Ak máte gél hotový, môžete ho naniesť alebo nastriekať na ruky a následne 30-60 sekúnd krúživými pohybmi vmasírovať do pokožky. Aj napriek tomu, že tento gél je veľmi účinný, umývanie rúk by malo byť stále dôležitou súčasťou každodennej hygieny.

Gél aloe vera, ktorý je k dispozícii v drogériách, je redší ako 100% gél z bio-obchodov, takže váš dezinfekčný prostriedok na ruky viac zriedi. Ideálne je použiť 100% ESI Aloe Vera GÉL, ktorého účinky si zamilujete.  Okrem iného zvlhčuje a vyživuje suchú aj poškodenú pokožku, pomáha udržiavať hydrolipidnú rovnováhu pokožky a jej pružnosť. Upokojuje začervenanú a slnkom podráždenú pokožku. Je vhodný na všetky typy pokožky, nie je mastný a dobre sa vstrebáva. Účinný ESI Aloe Vera GÉL nájdete na tomto odkaze.

Dezinfekcia a správne umývanie si rúk je najlepšia prevencia pred nákazou.

Ak nemáte všetky dostupné prísady, môžete si zakúpiť aj hotový dezinfekčný antibakteriálny gél.

Pozrite si ďalšie súvisiace články